بررسی کشنده شکموتو X5000 با پیلسان و دیما

بررسی کشنده شکموتو X5000 با پیلسان و دیما

بررسی کشنده شکموتو X5000 با پیلسان و دیما


بررسی کشنده شکموتو X5000 با پیلسان و دیما:

در این مقاله سعی داریم به صورت مختصر کشنده های شکموتو X5000 را با کشنده پیلسان C7H و کشنده دیما مقایسه نماییم.

ابعاد و اندازه شکموتو X5000 ، پیلسان و دیما:

از نظر ابعاد، کشنده شکموتو X5000  (آرین دیزل) درای ابعادی به طول ۶۳۵۰ میلی متر، عرض ۲۵۵۰ میلی متر، ارتفاع ۴۰۰۰ میلی متر . فاصله محوری ۳۸۰۰ میلی متر می باشد.کشنده پیلسان C7H دارای ابعادی به طول ۶۲۲۵ میلی متر، عرض ۲۵۵۰ میلی متر، ارتفاع ۳۸۵۰ میلی متر و فاصله محوری  ۳۶۰۰ میلی متر می باشد. کشنده دیما دارای ابعادی به طول ۶۱۹۰ میلی متر، عرض ۲۵۵۰ میلی متر، ارتفاع ۳۸۵۸ میلی متر و فاصله محوری ۳۹۰۰ میلی متر می باشد.

بنابراین کشنده شکموتو X5000 از نظر طول کشنده و ارتفاع اتاق از رقبای خود بزرگتر، از نظر عرض اتاق برابر آنها می باشد. و از نظر فاصله محوری کشنده پیلسان نسبت به رقبای خود برتری دارد.

موتور و گیربکس شکموتو X5000 ، پیلسان و دیما:

از نظر موتور کشنده شکموتو X5000 دارای یک موتور پر قدرت و به روز از شرکت کامینز به حجم ۱۳ لیتر و قدرت ۵۲۰ اسب بخار با استفاده از جدیدترین تکنولوژی در گیربکس FAST (فست) اتومات با ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب می باشد. موتور کشنده پیلسان C7H تحت لیسانس شرکت MAN آلمان بوده و با حجم ۱۳ لیتر و قدرت ۴۸۰ اسب بخار با استفاده از گیربکس اتومات ZF آلمان با ۱۲ دنده جلو و ۲ دنده عقب می باشد.در کشنده دیما از موتور کامینز با حجم ۱۲ لیتر و قدرت ۴۹۰ اسب بخار به همراه گیربکس ZF آلمان با ۱۲ دنده جلو و ۲ دنده استفاده شده است.

بنابراین از نظر قدرت موتور و تعداد دنده گیربکس، کشنده شکموتو X5000 از رقبای خود برتری محسوسی دارد. ولی باید در نظر گرفت که در ایران، راننده های به علت وجود گیربکس ZF از گذشته تا به حال و رضایت از آن، از این گیربکس بسیار راضی می باشند و گیربکس FAST نیاز دارد تا کیفیت و کارایی خود را به همه ثابت کند.

سیستم های ایمنی خودرو:

از نظر سیستم ترمز، ترمز جلو و عقب هر سه کشنده دیسکی می باشد. و کشنده شکموتو دارای سیستم های ترمز AEBS-ESC-ASR و ریتارد ۵ مرحله FAST و ترمز موتور VABCO آلمان می باشد. کشنده پیلسان دارای سیستم های ترمز ABS-ASR-EBL-ESC-AEBS و ترمز موتور BVB می باشد. کشنده دیما دارای سیستم های ترمز EBS-EBD-ABS-ASR-ESC و ریتارد ۵ مرحله ای و ترمز موتور I-BRAKEمی باشد.

بنابراین کشنده های شکموتو X5000 و دیما از نظر داشتن آپشن مهم ریتاردر ۵ مرحله ای از کشنده پیلسان برتری دارند. ولی در مورد الباقی آپشن های ایمنی خودرو، هر ۳ کشنده شرایط یکسانی دارند.

سیستم های رفاهی خودرو:

در کشنده شکموتو X5000 آپشن هایی مانند سیستم هشدار بین خطوط LDWS، جک بالابر برقی کابین، گرم کن صندلی راننده، سنسور باران، سیستم مالتی مدیای ۱۰ اینچی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، کولر درجا و بخاری درجا، آینه های جانبی برقی و گرمکن آینه ها وجود دارد. در کشنده پیلسان سنسور باران وجود ندارد و مونیتور آن ۵.۵ اینچی می باشد و برخلاف کشنده شکموتو دارای یخچال داخل کابین می باشد. در کشنده دیما نیز بخاری درجا مشاهده نمی شود ولی دارای یخچال داخل کابین می باشد.

در کل هر سه کشنده دارای سیستم های رفاهی قابل قبولی برای خریداران و طرفداران خود می باشند.

قیمت روز خودروها:

از نظر قیمت کشنده شکموتو X5000 با قیمت شرکتی ۴.۸۷۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان، کشنده پیلسان C7H با قیمت شرکتی ۵.۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان و کشنده دیما HT با قیمت شرکتی ۵.۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان توسط شرکت های خود عرضه می گردند.

شما عزیزان با بررسی موارد بالا و در نظر گرفتن الباقی موارد مانند ظاهر داخلی و خارجی کشنده، محبوبیت برند در ایران و چین و … می توانید بهترین انتخاب را برای خرید یک کشنده خوب داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *