مقایسه کشنده شکموتو X5000 با پیلسان C7H

مقایسه شاکمان X5000 با پیلسان C7H

مقایسه شاکمان X5000 با پیلسان C7H


مقایسه کشنده شکموتو X5000 با پیلسان C7H

در این مقاله می خواهیم کشنده شک موتو X5000 از برند شاکمان چین را با کشنده پیلسان C7H از برند سیتراک چین مقایسه نماییم.این دو کشنده توسط شرکت های آرین دیزل (نماینده شاکمان) و گروه صنعتی پیلسان (نماینده سیتراک) در ایران تولید می گردند.

در این مقاله سعی می کنیم به صورت مختصر فقط موارد مهم این ۲ کشنده را با هم مقایسه کنیم:

ابعاد اتاق و شکل ظاهری شکموتو X5000  و پیلسان C7H:

کشنده شک موتو دارای یک اتاق به طول ۶۳۵۰ میلی متر، عرض ۲۵۵۰ میلی متر و ارتفاع ۴۰۰۰ میلی متر می باشد و کشنده پیلسان دارای طول ۶۴۰۰ میلی متر، عرض ۲۵۰۰ میلی متر و ارتفاع ۳۸۵۰ میلی متر می باشد که این نشان دهنده این است که کشنده شکموتو از نظر طول کوچکتر از کشنده پیلسان و از نظر عرض و ارتفاع بزرگتر می باشد با این که این تفاوت ها ناچیز می باشد.

کشنده شک موتو دارای فاصله محوری ۳۸۰۰ میلیمتر و کشنده پیلسان دارای فاصله محوری ۳۶۰۰ میلی متر می باشد.

از نظر شکل ظاهری کشنده پیلسان شرایط بهتری را نسبت به کشنده شکموتو دارد ولی از نظر دیزاین و طراحی داخلی و جنس متریال به کار رفته در داخل اتاق خودرو کشنده شک موتو شرایط بهتری را دارا می باشد. (البته شکل ظاهری خودروها همه به سلیقه افراد متفاوت می باشد)

موتور و گیربکس:

کشنده شک موتو از جدیدترین نسل موتور کامینز با حجم ۱۳ لیتر و قدرت ۵۲۰ اسب بخار بهره برده است در حالی که بر روی کشنده پیلسان موتوری با حجم ۱۳ لیتر و قدرت ۴۸۰ اسب بخار تحت لیسانس شرکت MAN آلمان نصب شده است. گیربکس اتومات کشنده شک موتو برای شرکت FAST با ۲+۱۶ دنده می باشد که جزو زیر مجموعه خود شرکت شاکمان چین می باشد ولی گیربکس اتومات کشنده پیلسان تحت لیسانس ZF آلمان با ۲+۱۲ دنده می باشد.از نظر قدرت موتور و هزینه های تعمیر و نگهداری موتور و گیربکس وضعیت کشنده شک موتو بهتر می باشد ولی از نظر برندی و شناخت موتور و گیربکس برای مردم و تعمیرکاران این کشنده ها، وضعیت کشنده پیلسان بهتر می باشد.

سیستم ایمنی شکموتو X5000  و پیلسان C7H:

از نظر سیستم ایمنی هر دو کشنده وضعیت مطلوبی دارند هر دوکشنده دارای ترمز جلو و عقب دیسکی و پنوماتیک می باشند در هر دو ریتادر ۵ حالته وجود دارد در کشنده شک موتو رادار بین خطوط LDWS و سیستم های ایمنی AEBS-ESC-ASR موجود می باشد ولی کشنده پیلسان رادار بین خطوط را نداشته ولی سیستم های ایمنی ABS-ASR-EBL-ESC را دارا می باشد.

سیستم رفاهی شکموتو X5000  و پیلسان C7H:

از نظر آپشن های رفاهی هر دو کشنده دارای جک بالابر برقی اتاق، ۲ تخت خواب، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کولر و بخاری درجا، گرم کن آینه های جانبی، شیشه بالابر برقی می باشند ولی در کشنده شک موتو شما سیستم مانیتورینگ نقطه کور(دوربین ۳۶۰ درجه)، مونیتور ۱۰ اینچی، گرم کن صندلی راننده و سنسور باران را دارید که در کشنده پیلسان این آپشن ها وجود ندارد و در کشنده پیلسان آپشن هایی مانند یخچال، مونیتور ۵.۵ اینچی وجود دارد که کشنده شک موتو ندارد.

قیمت  شکموتو X5000  و پیلسان C7H:

در حال حاضر کشنده شکموتو با قیمت شرکتی ۴.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان و کشنده پیلسان با قیمت شرکتی ۵.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

هر دو کشنده جزو کشنده های خوب موجود در بازار ایران می باشند. این مقایسه به صورت مختصر جهت ارائه برخی اطلاعات ارائه شده است و احتمال اینکه در آینده نزدیک تغییراتی در آپشن های هر دو کشنده ایجاد شود وجود دارد که در این مقاله اعلام نشده است.

مقایسه شکموتو X5000 با پیلسان C7H
مقایسه شاکمان X5000
مقایسه شاکمان X5000 با پیلسان C7H

سایر مقایسه ها :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *